13. prosinca 2013.

Čarobna pita

Proteklog vikenda bila sam na sajmu gdje sam kupila savršene domaće polu-kisele jabuke. Iako za blagdane u većini slučajeva svi peku suhe kolačiće, pita nalik na lijenu pitu bit će savršen odabir za pripremu zadnji tren. Svrstavam je u ekonomične kolače jer se dobije veća količina, financijski je isplativa, vrlo jednostavna za izradu i uvijek uspijeva J!

Ovu sam pitu nazvala čarobna zbog njenog opojnog mirisa dobivenog iz Dr.Oetker Tradicionalnih dodataka za Štrudlu od jabuka s cimetom i limunom. Osim toga u fil od jabuke dodala sam nasjeckane orahe. Za izradu tijesta koristila sam maslac i kiselo vrhnje što mu je dalo posebnu finoću.


Sastojci:


Tijesto:
600 g glatkog brašna
200 g šećera
250 g maslaca
2 vanilin šećera
1 prašak za pecivo
Prstohvat soli
1 limun – naribana korica
200 ml kiselog vrhnja
2 jaja srednje veličine


Nadjev:
5 srednje velikih jabuka (cca. 1,20 kg)
1 vrećica Dr. Oetkerovih Tradicionalnih dodataka za Štrudlu od jabuka 
200 g šećera
120 g nasjeckanih oraha
2-3 žlice krušnih mrvica (po potrebi)


Priprema:
U brašno dodati prašak za pecivo, šećer, vanilin šećer, sol i maslac narezan na fete pa ga miješajući s brašnom i šećerom razmrviti. Zatim dodati naribanu koricu limuna, jaja i kiselo vrhnje. Brzo zamijesiti da nastane kompaktno tijesto. Kad je gotovo zamotati ga u prozirnu foliju, staviti da za vrijeme pripreme nadjeva odmara u hladnjaku.

Pripremiti nadjev: oprati, oguliti i naribati jabuke pa ih zajedno sa šećerom staviti u dublju zdjelu na laganu vatru. Pirjati ih 10-15 min dok ne poprime zlatnu boju i malo omekšaju. Pustiti da se ohlade te ukoliko je ostalo tekućine koja nije isparila (ako su jabuke bile sočnije) ocijediti ih ili rupičastom žlicom prebaciti u drugu zdjelu. Zatim dodati: nasjeckane orahe, mješavinu dodataka za štrudlu i krušne mrvice prema potrebi 2-3 žlice (paziti da nadjev ostane sočan).
 

Izvaditi tijesto iz hladnjaka, odrezati na 2 jednaka dijela. Svaki dio oblikovati u pravokutnik veličine kalupa u kojem će se pita peći. Kalup može biti veličine 30 x 30 cm (ja sam pekla u 25 x 35 cm). Prvu koru položiti u kalup, na nju rasporediti nadjev pa pokriti drugom korom. Prije pečenja izbosti gornju koru na nekoliko mjesta tijesto čačkalicom ili vilicom kako bi nadjev imao zraka prilikom pečenja, a tijesto ostalo ravno.
Peći ih u prethodno zagrijanoj pećnici 40 minuta na 180°C.
Gotovu pitu ostaviti da prenoći pa idući dan rezati na kocke ili prutiće te bogato posuti šećerom u prahu. Može se rezati i topla ali je puno bolja kad malo odleži ;)

Pita će dok se peče pa i idući dan kućom širiti aromatičan miris Dr. Oetkerove mješavine dodataka. Više o ovom i drugim tradicionalnim dodacima za kolače pogledajte ovdje.

Broj komentara: 15:

  1. Jako volim pitu s jabukama, a ova je zbilja divna (ja je obično ne narežem na tako divno jednake komade). I imaš pravo, ekonomična je, ali još je više prhka i sočna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lako se reze jer su jabuke malo omeksale. Kasnije sam ove kocke prerezala jos na pola jer je bilo vise degustatora :-)

      Izbriši
  2. Iako jabuke ne volim baš nešto preterano, kolače sa jabukama obožavam!! Posebno ove nalik lenjoj piti, i ova baš izgleda savršeno! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovdje je dovoljno tijesta, a ono nije suho nego sočno zbog maslaca i vrhnja pa ti se možda svidi ;)

      Izbriši
  3. Draga Snjezana,
    Zelela sam nesto d ate pitam,ali ne pronadjoh kontakt e mail na tvojoj stranici.
    Ako zelis i nadjes malo vremena kontaktiraj me na :dubravkabelogrlic@gmail.com.Hvala
    Lep pzodrav sa Novog Zelanda
    Dubravka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bila sam sigurna da piše, očito su opet nešto mijenjali pa moram postaviti ponovo.. Javim ti se na mail ;)

      Izbriši
  4. A gde naci ovaj dodatak za strudlu dali moze bez njeg

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dodatak za štrudlu ima kod nas u svim većim trgovinama. Ako ne nađete u zamjenu stavite vanilin šećer, cimet, koricu limuna.

      Izbriši
  5. Genjalno tijesto i pita!!!!! Hvala! ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Evo u nedjelju idem kod moje mame uDom penzionera, narucila mi je pitu od jabuka pa cujoj pripremiti ovu ...cini mi se super.Mama je dijabeticar, pa cu staviti manje secera...sto mi predlazete koliko da gamanje stavim...aja bi potpuno izuzela secer, ako kupim sladje jabuke....mozete li ji reci sto vi mislite o mom prijedlogu. Moze li brzi odgovor jer u subotu popodne idem raditi ovu pitu, pa nek odstoji noc na nedjelju, i u nedelju je kod moje mame na meniju. Hvala unaprijed uz pozz Danica

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja bi u tom slučaju iz nadjeva maknula gotovo sav šećer iz nadjeva. Ako su jabuke baš jako kisele onda bi eventualno samo 1-2 žlice šećera stavila. Makar stavite cimeta više pa će ublažiti kiselost. Ako treba i iz tijesta smanjiti šećer onda samo 50 g manje stavite.
      Svako dobro vama i majci.

      Izbriši