29. studenoga 2013.

Badem keksi s vanilijom

Bliži nam se blagdansko vrijeme. Već polako razmišljamo o finim kolačićima, a posebno suhim keksima za Božićne blagdane kad ih pripremamo u većim količinama. Osobno volim pripremiti nekoliko vrsta suhih keksa koje mogu držati u limenim kutijama petnaestak dana. Imam svoje omiljene kolačiće koji su obavezni u svim svečanijim prigodama ali sam ove godine htjela popisu dodati nešto novo, jednostavno, neodoljivo i zarazno. Odlučila sam se za bademe kojima sam dodala Dr.Oetkerove Tradicionalne dodatke za Kiflice s vanilijom. Ova mješavina dodataka sadrži prašak za pecivo i prirodnu aromu vanilije dovoljnu za 250 g brašna. Rezultat je bio upravo kakav sam i priželjkivala – mirišljavi suhi keksi koji su me odmah osvojili. Tijesto od badema i vanilije u kojem ugrizom dolazimo do jezgre u kojoj se nalazi cijeli badem, topi se u ustima i ostavlja neodoljiv okus i miris.





Sastojci:


250 g brašna
1 vrećica Dr. Oetker Tradicionalnih dodataka za Kiflice s vanilijom
par zrna soli
100 g šećera
100 g mljevenih badema
1 jaje
1 žumanjak
125 g omekšanog maslaca
 


Punjenje: 70 g očišćenih badema
100 g šećera u prahu za gotove kekse
 

 
Priprema:

Pripremiti bademe. Samljeti 100 g, a preostalih 70 g blanširati i ostaviti cijele.
Blanširanje je vrlo jednostavno: Bademe ubaciti u kipuću vodu i pustiti da vrije oko minutu. Maknuti s vatre, procijediti ih i ubaciti u hladnu vodu minutu kako bi se odmah ohladili, ponovo procijediti i oljuštiti – stisnuti badem između kažiprsta i palca pa će se odvojiti oljušten. Očišćene bademe posušiti u kuhinjskoj krpi.



U posudu staviti brašno, Dr. Oetker mješavinu dodataka, malo soli, šećer i mljevene bademe. Dobro promiješati sastojke. Dodati omekšali maslac pa mijesiti/trljati sa suhim sastojcima kako bi maslac postao mrvičast. Također se može miješati spiralnim nastavkom miksera. Dodati jaje i žutanjak pa strpljivo dalje mijesiti rukama kako bi nastala jednolična smjesa. Kad je tijesto gotovo, oblikovati ga u veliki valjak pa staviti 15-tak minuta u hladnjak da kratko odmori.


Izvaditi tijesto iz hladnjaka, odrezati na 6 jednakih dijelova. Svaki dio oblikovati u tanki valjak pa rezati na 9 loptica. Svaku lopticu malo rastanjiti, u sredinu staviti očišćeni cijeli badem, zatvoriti tijesto oko njega, malo rukama oblikovati u kvadar pa odložiti na tepsiju. Isto napraviti sa svim dijelovima tijesta. Ukupno će biti 54-60 keksića.
Peći ih u prethodno zagrijanoj pećnici 15-20 minuta na 180 st.C.
 


Gotove kekse još vruće uvaljati u šećer u prahu. Ohlađene spremiti ih u limenu kutiju gdje mogu stajati danima, naravno ako pripremite veću količinu jer ova vjerujem da neće dugo trajati :)
Otvaranjem kutije razmaziti će vas opojan miris vanilije dobiven iz Dr. Oetkerovih dodataka. Više o ovim i drugim tradicionalnim dodacima za kolače pogledajte ovdje.

Broj komentara: 5:

  1. Bok Masatera,

    za pocetak, oni Vaši čupavci - fenomenalni! za početnike, a i one koji to nisu, savršeni recept!

    A sad me zanima nešto drugo, vezano za ovaj recept koji mi se jaaaako dopada. Kupila sam mješavinu od dr.Oetkera za vanilin kifle, ali nisam našla ovakvu vrećicu kao što je kod Vas jer su sad na snazi božićna pakiranja. Pa sam kupila ovo pakiranje http://www.oetker.hr/oetker_hr/html/default/debi-8mxhnd.hr.html . kupila sam ovo pakiranje u superkonzumu i to najvećem u gradu, tako da ako nema tamo obicno pakiranje u vrecici onda vjerovatno nema nigdje.

    Možete li mi reći kako da s tom mješaviom napravim kiflice s bademom? Jer ne želim obične vanilin kiflice već ove s bademom u sredini i u tijestu...hvala!
    Nevista.

    OdgovoriIzbriši
  2. Poštovana Nevista, hvala na pohvalama. Veseli me što vam se sviđaju recepti. Pakiranje Dr.Oetkera koje navodite je smjesa za vanilin kifle kojoj se dodaju samo jaje i margarin. Smjesa koju sam koristila je samo dodatak koji sadrži prašak za pecivo i aromu vanilije. Pakiranje bi moralo biti na polici gdje su začini u vrečici, u prodaji je bilo i prošle godine tako da vjerujem da bi trebalo biti u svakoj trgovini. Ukoliko ga baš nikako ne nađete dodajte pola praška za pecivo i bourbon vanilin šećer.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala na brzom odgovoru! Trazila sam ga, imala sam recept u rukama, pa ga nisam našla :( nema veze, probati cu ovako! Hvala jos jednom, a sad idem spremati lisnate paketice s jabukama sa coolke ;)

    Pozdrav,
    N.

    OdgovoriIzbriši
  4. Lijep pozz, hocu da pravim ove kiflice po vasem receptu super mi izgledaju, ali ovdje u Svedskoj ne mogu da nadjem ,Dr. Oetker Tradicionalnih dodataka za Kiflice s vanilijom , pa me zanima da li mogu koristiti nesto u zamjenu i hoceli to utjecati na ukus kolacica...hvala unaprijed

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U zamjenu za ovaj dodatak možete staviti pola vrećice praška za pecivo i bourbon valinin šećer ili bar običan vanilin šećer.

      Izbriši