22. studenoga 2013.

Štrudla od jabuka i oraha


Jesen je pravo vrijeme za slastice s jabukama. U nedostatku vlastitih domaćih jabuka, možemo ih pronaći na akcijama u trgovačkim centrima po povoljnim cijenama. Prije nekoliko dana i ja sam ih tako kupila, djeca su ih se zasitila pa je nekoliko jabuka ostalo netaknuto. Kako su blagdani sve bliže, u trgovini sam obratila pažnju na razne dodatke kolačima te među proizvodima Dr.Oetkera naišla na Tradicionalne dodatke za Štrudlu od jabuka s cimetom i limunom te odlučila napraviti štrudlu.


Sastojci:

Tijesto:
500 g brašna
250 g omekšalog margarina
100 g šećera
30 g svježeg kvasca
100 ml mlakog mlijeka
½ limuna – naribana korica
1 žličicu šećera
Pola žličice soli
100 ml kiselog vrhnja
1 žutanjak
1 jaje
50 g brašna


Punjenje:

4-5 srednje velikih jabuka (cca. 800 g – 1 kg)
100 g šećera
3-4 žlice krušnih mrvica (ovisno koliko su jabuke sočne)
80 g nasjeckanih oraha


Priprema:
Kvasac razmrviti sa žličicom šećera i 100 ml mlakog mlijeka pa ga pustiti na toplom da naraste. Omekšali margarin promiješati sa brašnom da se dobro smrvi pa umiješati jaje, žutanjak, sol, šećer i kiselo vrhnje. Dodati gotov  kvasac, umiješati ga, na samom kraju dodati preostalih 50 g brašna te mijesiti da nastane glatko tijesto. Pokriti i ostaviti na toplom oko pola sata da tijesto malo naraste.

Pripremiti nadjev: očistiti jabuke i naribati ih. U jabuke dodati šećer, mješavinu dodataka za štrudlu, krušne mrvice i nasjeckane orahe. Koliko je potrebno dodati mrvica zavisi o sočnosti jabuka.
Kad je tijesto naraslo, podijeliti ga na dva dijela. Svaki premijesiti i razvaljati na kvadrat malo duži od kalupa u kojem će se peći. Ja sam pekla u kalupu veličine 35 x 25 cm pa sam tijesto razvaljala na veličinu 40 x 30 cm.
Razvaljano tijesto premazati vrlo tankim slojem ulja, zatim posuti krušnim mrvicama kako bi pokupile moguću tekućinu iz jabuka, premazati nadjev, zarolati i prebaciti u kalup.

Uključiti pećnicu da se ugrije na 200 st.C. Za to vrijeme ostaviti da štrudle odmore i malo narastu. Pred stavljanje u pećnicu premazati ih žutanjkom razmućenim s žličicom vode. Čim se stave štrudle u pećnicu temperatura se smanji na 180°C.

Peći 45 minuta na 180°C.

Dr. Oetkerovi dodaci su štrudli dali baš fini okus zbog dobre mješavine raznih začina i aroma. Više o ovim i drugim tradicionalnim dodacima za kolače pogledajte ovdje.

Broj komentara: 5:

  1. Prosli wikend pravila sam strudlu....Nismo je pojeli nego smazali.Odlicna je!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga :) Veseli me što vam se svidjela ;)
      Šaljem ti puno pozdrava iz Istre, vjerujem da je kod tebe već možda snijega..

      Izbriši
  2. ja imam problem kod pripreme štrudle ili orahnjače jer mi popuca. Primjetila sam na slikama da ste zamotane štrudle nabockali. da li je to riješenje?

    OdgovoriIzbriši
  3. Nije mi pucala ni kad nisam nabockala. Moguće da ste prejako zarolali štrudlu, pokušajte malo olabaviti..

    OdgovoriIzbriši
  4. pravila sam je odlicna je nikad prije mi nije uspjela.HVALA!!!!!

    OdgovoriIzbriši