7. svibnja 2009.

Londoner bake Nevenke

Ovo je poseban post - post s posvetom !

Ovaj post ja i tnova posvećujemo prvenstveno našim bakama Nevenkama. Njene nema skoro 40, a moje nešto više od 10 godina. Ako ga pročitate u cijelosti, shvatit ćete da osim ove posvete u postu se pojavljuje i sjećanje na jednu prekrasnu djevojčicu i zahvala na lijepom prijateljstvu :)



Evo kako je do ovog došlo. Jednog je dana na coolinarici osvanuo recept Matijini čokoladni keksi od netherland za Matiju tnove. U komentaru ispod slike napisala sam da i moj Matija obožava čokoladu i tako je nakon nekoliko komentara krenulo i upoznavanje putem poruka, maila i na kraju svakodnevnog chata. Poslala sam joj sliku na koju je odgovorila da joj ličim na davno izgubljenu prijateljicu koja je imala isto ime kao ja, priča me jako rastužila. Tnova mi je poslala i sličicu iz novina koju još dan danas čuva u spomenaru, sjećanje na dragu prijateljicu koja je prerano otišla, poginula, tako mala, predivna, s loknama, pravi prijatelj, išla je tek u drugi razred...

Draga Snježo, gdje god da jesi šaljemo ti pusice :)



U kratkom vremenu pojavilo se još nekoliko sitnica koje su se poklapale kod mene i tnove i tako se nastavilo piskaranje i smijuljenje u komp :)



Raspravljale smo i koje ću kekse peći za Prvu pričest kćeri i na moj spomen da bi voljela napraviti londonere ali mi se recept po kojem sam ih prije godinu dana napravila nije svidio, ponudila mi je svoj recept za londonere. Ja sam ga odmah prihvatila i odlučila istog dana napraviti sa bademima jer sam ih kupila neplanski. No, tek kasnije kad sam recept pročitala po 2. ili 3. put shvatila sam što piše u uvodu :), recept je bio od njene bake Nevenke !! Pa moja se baka isto zvala Nevenka, obožavala sam kad je mijesila kruh jer onda me puštala da joj pomognem, a ja sam sa malim ručicama doslovno boksala tijesto, tada mi je uz kruh stavljala peći i po jednu ptičicu ali to ću vam pokazati nekom drugom prilikom. Sjećam se da je imala podravkinu miješanu marmeladu u limenoj kutiji od 5 kg, odmah sam javila tnovoj i ovu zanimljivost te zamolila da recept objavim na blogu pošto ću ga i ubuduće koristiti što je ona pristala i poslala mi skeniran papir sa receptom kako ga je njena baka napisala :)



Sastojci:

Tijesto
10 dkg margarina
20 dkg brašna
3 žumanjka
2 žlice šecera
malo soli
malo praška za pecivo
1 žlica vrhnja

Nadjev
3 bjelanjka
20 dkg samljevenih oraha ili badema
15 dkg šecera
3 rebra cokolade
1 vanili šecer
ribana korica limuna,
malo ruma
3 velike žlice marmelade od marelica
10 dkg oraha krupno nasjeckanih



Priprema

Od navedenih sastojaka umijestiti tijesto i ostaviti u hladnjaku pola sata.

Tijesto razvaljati i staviti u pleh (predhodno namazan ili obložen papirom za pecenje), namazati ga sa marmeladom (marmeladu prvo dobro izmiješati jer ju je tako lakše razmazati)

Za nadjev istuci bjelanjke i u njih dodati, mljevene orahe, šecer, otopljenu cokoladu, vanili šecer, malo ruma i ribanu koricu limuna. Dobivenu smjesu staviti na tijesto.

10 dkg oraha (ili badema) narezati na krupnije komade i posipati na kolac te staviti peci u zagrijanu pećnicu na 180 C oko 20 minuta.

Kolač narezati na šnite dok je vruč :)

Evo i sličice kako ih je tnova napravila :)



Puse i za naše drage bake Nevenke !

Na kraju moram napomenuti da sam sretna što sam upoznala osobu iza simpatičnog avatara te ujedno izraziti želju za što skorijim susretom sa tnovom kad ću joj pokazati i svoje sličice iz djetinjstva :)

Tnova hvala ti !!!

Broj komentara: 16:

  1. hvala ti puno na ovom postu, naravno da si me raznježila skroz!!! i ja se nadam nekom skorom susretu, a našim svim dragima koji više nisu s nama šaljem kiseka!!!!tnova

    OdgovoriIzbriši
  2. predivan post...lononere obožavam :)

    OdgovoriIzbriši
  3. post je prekrasan, drago mi je da sam ja bila na neki nacin povod za vase upoznavanje, tnovu znam vec dosta dugo i sve sto si napisala o njoj, iako ju ne poznas je istina:). Masatera, vidjela sam nedavno tvoju sliku na Coolki i moram priznati da mala Snjeza i ti imate jako puno slicnosti, a s tnovom definitivno puno dodirnih tocaka:) Velika pusa, londoneri su prelijepi!

    OdgovoriIzbriši
  4. Zanimljivo koliko slučajnosti i dodirnih poveznica imate ti i tnova..lijepa priča..Odličan stari recept za Londonere....

    OdgovoriIzbriši
  5. Londoneri prekrasni, bogati. A post je predivan, raznježio me do suza! Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Snježo, link na post sam našla kao poruku na facebook-u. Hvala ti, predivan je i duboko me dirnuo. I sjećanje na tvoju baku i tužna priča o djevojčici sa slike.
    Sve su naše bake drege i mile. I meni je moja pravila te ptičice i cvjetiće od tijesta, kad god bi pravila kruh, kao i tebi tvoja.
    Duboko emotivno i prekrasno napisano, volim i cijenim postove sa pričom.

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala svima :), danas smo ustanovile još jednu zanimljivost, sasvim slučajno tnova ima rođendan kad i jedna draga osoba koju zovem moj anđeo :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Predivan post,draga Snjezana,hvala na lepim recima.
    Premestila sam Astal na drugu adresu,nacices je ako pogledas moj profil.
    kisss

    OdgovoriIzbriši
  9. prekrasan post!
    svasta bi jos mogla napisati kao komentar, al mislim da bi sve moje rijeci bile suvisne u vasoj prici.

    OdgovoriIzbriši
  10. tnova i masatera, tako mi je drago procitat ovako lipu priču...ovo je stvarno nesto posebno, nesto sta je vasem sadasnjem i buducem prijateljstvu kad se upoznate, dalo poseban pečat...

    OdgovoriIzbriši
  11. Isprobala bi danas raditi ovaj kolač, ali kako sam još početnica trebale bi mi i točne dimenzije pleha? Jer ne bi voljela da mi tijesto ispadne ni predebelo ni pretanko... Može li mi netko pomoći? :)
    Unaprijed hvala!

    OdgovoriIzbriši
  12. Evo ja slucajno naletila na tvoju stranicu na Facebook Recepti iz moje biljeznice. Ja sam imala biljeznicu punu recepata moje bake i mame preko 60 godina staru i u seljenju prije par godina sam ju izgubila. Bas dolazi Bozicno vrijeme i razmisljala sam kako bi ispekla neke od tih starih kolaca bez mojih recepti. Bas mi je drago da sam vecinu nasla tu na tvojoj stranici.Zivim u Kanadi i moj suprug ce biti odusevljen sa Londonerima, moji nisu imali cokoladu u fili.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prekrasno :) Veseli me što će vam koristiti recepti.
      Imala sam i ja rokovnik od pokojne tete Nade koja je radila kolače i za svadbe ali ne znam kamo je završio .. moguće da je upravo kod selidbe završio u nekom smeću :( Sve najbolje !

      Izbriši
  13. danas sam prvi put pravila..... divno nadam se da ce ostati tako lep i za n, godinu.... hvala na divnom i nadasve uspelom receptu. vel pozzz iz novog sada goga

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav Goga,
      Veseli me što vam se svidio i uspio recept.
      Hvala na javljanju. Sve najbolje u Novoj godini !

      Izbriši