23. kolovoza 2009.

Kruh kojeg se trga

Prošle sam zime jako često pekla kruh po mom receptu sa 2 kg brašna i to po tri velike štruce.



Kod Ruze123 sam našla recept za kruh kojeg se trga ali u njemu ima i nadjev pa ukoliko ste zainteresirani za kruh s nadjevom pogledajte u original recept.



Imam dva duguljasta kalupa kupljena za kolač koji još nisam isprobala pa su mi upravo odlično poslužili za ovako manju količinu kruha.



Sastojci za dva kalupa:
1 kg brašna
4 dag svježeg kvasca
2 žlica šećera
1.5 žličica soli
5-6 dl toplog mlijeka
2 žlice ulja




Priprema:

Od navedenih sastojaka umijestiti tijesto za kruh: U zdjelu ili na radnu površinu prvo sipati brašno, napraviti u njemu udubljenje u koje staviti kvasac i šećer. Okolno brašno posoliti. Na kvasac staviti malo mlijeka i promiješati ga te pustiti da se digne. Sad sve zajedno zamijesiti spiralnim nastavcima miksera ili ručno, dodavati toplo mlijeko i pred kraj ulje. Kad je tijesto glatko, pokriti ga i ostaviti da udvostruči obujam.

Dignuto tijesto premijesiti, napraviti veći valjak, odrezati na 7-8 dijelova pa svaki oblikovati u kuglu. Kugle stavljati u kalup te na mjestima gdje će se spajati namazati sa malo ulja ili margarina jer će se tako kruh lakše kidati naročito ako ga jedete još toplog.



Pripremljeno tijesto sad ostaviti da malo naraste dok se pećnica ugrije na 200 st.C. Kad je pećnica ugrijana, premazati kruh mlijekom ili vodom i staviti u pećnicu na 30 minuta. Pečen kruh ponovo malo poprskati vodom i pokriti da se malo ohladi pa izvaditi iz kalupa.



Oba kalupa stanu odjednom, a ukoliko vam je to previše možete smjesu prepoloviti i raditi jednu štrucu u jednom kalupu.

Ovakav je kruh pogodan i za izradu sendviča jer se svaki odlomljeni dio može prerezati u dvije fete i napraviti sendvič. Osim toga u kugle se osim nadjeva navedenog u original receptu, može prije pečenja dodati pršut ili nešto drugo po vlastitoj želji.

Broj komentara: 8:

  1. super mi izgleda ovaj kruh... sjećam se recepta s coolinarike i stavila sam ga u omiljene pa ću jednom probati :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Fino si ga ispekla :))
    Zeno draga, dobro ti se da pecnica po vrucini, a stalno nesto peces,
    kod mene se ne upali cijelo ljeto, a i kuhanje je svedeno skroz na minimum.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozdrav,imas nagradicu na mom blogu!

    OdgovoriIzbriši
  4. Poštovana!
    Kruhić Vam lijepo izgleda, sigurno je i dobar ali bih Vas željela uputiti na recept sa bloga "damijenestoslatko", oduševljena sam tim receptom, samo dadatak, ja savako dizano tijesto dižem 2x prije pečenja. Probajte preporučeni recept, nečćete žaliti.
    Lijepi pozdrav od Alme iz Rijeke.

    OdgovoriIzbriši
  5. This brad must be really good and so soft!

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala svima !
    Branka ti me zezaš? Ili kod tebe možda ni nema ljeta :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga Alma, hvala na preporuci recepta, pogledat ću ga svakako, osim navedenog većini je poznat i recept Branke sa bloga dvi ribe, dva kumpira. Ne bih se složila da baš svako dizano tijesto dva puta tj.tri ostavim dizati jer to za buhtle npr nije preporučljivo. Inaće volim puno tijesto više nego šupljikavo ali svakako sam već imala u planu isprobati Brankin recept pa eto pogledat ću i preporučen te isprobat jedan :)

    OdgovoriIzbriši